News

Whitewashing occupation atrocities added to prerequisites for choosing Miss Universe

Loading...
Whitewashing occupation atrocities added to prerequisites for choosing Miss Universe image

The judging panel tasked with choosing the winner of the Miss Universe competition has decided to add the skill of whitewashing the crimes of the Israeli occupation to its list of requirements for entering the competition, in addition to height, age, good mental and physical health and knowledge of the English language.

The panel said the decision was meant in order to select only well-rounded candidates for the prestigious competition, and to exclude women who are too old, suffer from a disability, are too fat or short, or who partake in regrettable causes like defending Palestinian rights.

The new version of the competition with its new rules was inaugurated in 2021 on the remains of the Palestinian town of Umm al-Rashrash, where Miss Universe candidates practiced various whitewashing techniques inspired by the host state.

Panel judges said they were studying proposals to add more eligibility requirements, including the skill of marching on a catwalk in a bikini while holding M-16 rifles, group dances on mass grave sites and the ruins of the homes of the original inhabitants, and smiling alongside war criminals.

هل أعجبك هذا المقال؟

لكتابة العنوان، اقترح فريق من ٧ كتاب -على الأقل- ما يزيد عن ٣٠ عنواناً حول هذا الموضوع فقط، اختير منها ٥ نوقشوا بين الكتاب والمحررين، حتى انتقوا واحداً للعمل على تطويره أكثر. بعد ذلك، يسرد أحد الكتاب أفكاره في نص المقال بناء على العنوان، ثم يمحو معظمها ويبقي على المضحك منها وما يحوي رسالةً ما أو يطرح وجهة نظر جديدة. لدى انتهاء الكاتب من كل ذلك، يشطب المحرر ويعدل ويضيف الجمل والفقرات ثم يناقش مقترحاته مع الكاتب، وحين يتفقان، ينتقل النص إلى المدقق اللغوي تفادياً لوجود الهمزات في أماكن عشوائية. في الأثناء، يقص فريق المصممين ويلصق خمس صور ويدمجها في صورة واحدة. كل هذا العمل لإنتاج مقال واحد. إن ضم المزيد من الكتاب والمصممين إلى الفريق التحريري أمر مكلف، ويستغرق المتدرب وقتاً طويلاً لبناء الخبرات والاندماج في العقل الجمعي للفريق.
لكن ما الهدف من ذلك كله؟ بالتأكيد أنَّ السخرية من المجانين الذين يتحكمون بحياتنا أمر مريح، لكنَّنا نؤمن أنَّ تعرية الهالات حولهم، وتسليط الضوء على جنونهم، خطوة ضدَّ سلطتهم تدفعنا شيئاً فشيئاً نحو التغيير.
نحن نحتاج دعمك للاستمرار بتوسيع الفريق.